به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
یادگیری زبان در کودکان و بزرگسالان

یادگیری زبان در کودکان و بزرگسالان

امروز در این مقاله قصد داریم به بحث مهمی در رابطه با تفاوت یادگیری در کودکان و بزرگسال بپردازیم. برای پیش برد این مقاله به فرضیه دوره حیاتی در یادگیری زبان اشاره می کنیم. بعد از مطالعه این مقاله به نتایج مهمی در انتخاب روش های درست تدریس زبان دست می یابیم.

فرضیه دوره حیاتی در یادگیری زبان انگلیسی یک اصطلاح علمی است برای اندیشه ای که عموم مردم درباره یادگیری زبان معتقدند. منظور از این فرضیه این است که یک زمان ثابتی وجود دارد که شما واقعا می توانید یک زبان را یاد بگیرید.

شاید شما می ترسید مانند لوئیجی ریسوتو، آشپز ایتالیایی از “سیمپسون ها” باشید، هر چند که انگلیسی صحبت می کند و انگلیسی او قابل فهم است، اما هیچ امیدی نیست که مانند آمریکایی ها و انگلیسی ها خیلی روان و قشنگ صحبت کند. این دوره بحرانی از زمان تولد شما شروع می شود و تا دوران نوجوانی و ۱۵ سالگی ادامه دارد. به عبارت دیگر، این فرضیه ی علمی معتقد است که در بزرگسالی امکان یادگیری زبان وجود ندارد. اما سوالی که همه می خواهند برای آن پاسخی قانع کننده پیدا کنند چنین است:

آیا این فرضیه حقیقت دارد؟ مگر نمی شود در بزرگسالی زبان یاد گرفت؟

یادگیری زبان در کودکان و بزرگسالان

روی این موضوع بحث و اختلاف نظر وجود دارد و نمی توان سخن اثبات شده ای را ابراز کرد. بیشتر محققان مخالف این نظریه هستند و برخی وجود دوره بحرانی در یادگیری زبان را انکار می کنند.

به عنوان مثال، دیوید ستینگتون، استاد زبان شناسی در کالج ترینیتی دوبلین در مقالات خود به طور مرتب با کسانی که موافق با فرضیه دوره بحرانی هستند به بحث و بررسی می نشیند و در یکی از آنها ادبیات مربوط به زیست شناسی مغز را مورد بررسی قرار می دهد تا نتیجه بگیرد که هیچ علت قابل استنادی درباره علم دوره بحرانی در یادگیری زبان وجود ندارد و به راستی که هیچ مدرک قابل استنادی وجود ندارد که این فرضیه را ثابت کند.

پس با خیال راحت یک نفس عمیق بکشید و بدون بحث های حاشیه ای زبان مورد علاقه خود را یاد بگیرید.

البته نمی توان گفت یادگیری زبان در کودکان و بزرگسالان یکسان است، و همه هم در این فرضیه متفق القول هستند. در ادامه به تفاوت یادگیری زبان در بزرگ سالان و کودکان اشاره می کنیم

چه تفاوتی در یادگیری زبان توسط کودکان با بزرگسالان وجود دارد؟

اگر این موضوع را قبلا جایی خوانده اید و باز هم درباره چگونگی یادگیری زبان در کودکان و بزرگسالان در ذهن سوالات زیادی دارید، با خواندن ادامه مقاله به نگرانی های خود درباره یادگیری زبان در بزرگسالی پایان می دهید.

۵ دلیلی که ثابت می کنند بزرگسالان هم می توانند زبان یاد بگیرند و این حرکت جدید برای آنها مفید خواهد بود

  • سن تنها یکی از فاکتورهای موثر در یادگیری زبان است

برای یادگیری زبان شاید بزرگسال بودن ما را نگران کند، چرا که کودکی شرایط خوبی برای یادگیری است، اما زمان گذشته است و نمی شود به عقب بازگشت و کنترل آن دست بچه ی آدم نیست. بنابراین زبان آموز باید تمرکز خود را روی فاکتور های بی شماری که در یادگیری زبان موثر است متمرکز کند. به عنوان مثال، عواملی مانند انگیزه، شخصیت، محیط یادگیری و استراتژی های یادگیری، همه چیزهایی است که تأثیر زیادی در موفقیت یک زبان آموز دارد و خوشبختانه همه ی این عوامل را می توان کنترل کرد.

یادگیری زبان

  • کودکان آن چنان که می نمایانند در یادگیری مصمم نیستند

کودکان ممکن است یک سخنران عالی نباشند و ما معمولا انتظارات کمتری از آنها داریم. بچه ها تمایل دارند برای بیان حرف های خود جملات ساده ای بکار ببرند و نیازی به زبان پیچیده ندارند و شاید به همین سبب ما فکر می کنیم این گروه از زبان آموزان موفق هستند، در حالی که حقیقت چیز دیگری است. کودکان سخنران های عالی نیستند. اما بزرگسالان از لحاظ فکری رشد کرده اند و به راحتی می توانند جملات پیچیده ای را بگویند و بافت های معنی زبانی یاد می گیرند را درک کنند.

  • حتی بزرگ سالان هم می توانند مثل یک بومی حرف بزنند

قبلا هم گفتیم که بعضی از بزرگسالان یک زبان دوم را یاد می گیرند و صدایی مشابه بومی آن منطقه دارند. اگر هدف شما یادگیری لهجه یک منطقه باشد، یک مزرعه را در یک روستا خریداری کنید و با بومی ها خو بگیرید و تا می توانید با بقیه صحبت کنید. با تمرین و به مرور زمان می توانید با هر لهجه ای که بخواهید زبان را تکلم کنید. اما برای موفقیت سریع و نتیجه بخش می توان از یک معلم خصوصی زبان کمک گرفت.

  • یادگیری زبان سلامتی می آورد

در یادگیری زبان باید بیخیال لهجه باشید. هر کاری که شما صرف یادگیری زبان جدید می کنید مغز شما را سالم نگه می دارد. یادگیری یک زبان به روح شما طراوت می بخشد و نهایتا با فرهنگ و اندیشه جدید آشنا می شوید.

  • یادگیری زبان درباره ارتباط است

زبان چیست؟ زبان راه برقراری ارتباط با دیگران است. در حقیقت ما می توانیم با دانستن یک زبان دیگر، دوستانی از فرهنگ و زبان های دیگر پیدا کنیم.

حرف آخر: در یادگیری زبان هرگز به سبب سن و شرایط خود عجولانه تصمیم نگیرید؛ حتی بزرگسالان هم می توانند زبان یاد بگیرند و خوب هم یاد می گیرند. برای یادگیری درست زبان مهم ترین گام داشتن یک معلم خصوصی زبان است.

هیچ وقت دیر نیست!

برای یادگیری یک زبان هیچ وقت دیر نیست، شما می توانید زبان مورد علاقه خود را انتخاب کرده و با کمک یک معلم خصوصی زبان در کمترین زمان با زبان دلخواه مکالمه کنید.

فکر همه چیز را کرده ایم

اگر کار یا وقت برای شما به یک مسئله تبدیل شده است، هرگز ناامید نشوید. با پیشنهادی که موسسه زبان آموزان پیشرو پیش روی شما می گذارد، بهتر و با تمرکز بیشتر می توانید از دوره های فشرده تدریس خصوصی زبان بهره مند شوید. اگر تمایل داشته باشید همین الان می توانید معلم خصوصی زبان را به محل کار و یا خانه خود دعوت کنید و به یادگیری زبان مورد علاقه ی خود ادامه دهید.

منبع

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۳]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =

تماس با کارشناس