چرا یادگیری زبان انگلیسی برای کسب و کار و بیزنس مهم است
این صفحه رو به اشتراک بگذارید:

در قرن بیست و یکم ما در یک جامعه واقعا جهانی زندگی می کنیم، که تقریباً ارتباط با هر بخش از جهان امکان پذیر است. گسترش زبان انگلیسی به عنوان زبان کسب و کار بین المللی برای افرادی که همکاران و مشتریان آنها از کشورهای دیگر است، بسیار مهم می باشد. این افراد با یادگیری زبان انگلیسی می توانند مشتریان و همکاران خود را بهتر درک کنند و در نتیجه رابطه کار آمدتری داشته باشند.

برای پاسخگویی به خواسته های کارفرمایان مدرن، تمام افراد از فارغ التحصیلان دانشگاهی گرفته تا مدیران ارشد برای رونق کسب وکار خود باید بتوانند از زبان انگلیسی برای کار استفاده کنند. ارتباطات داخلی و خارجی برای موفقیت در هر کسب و کاری بسیار ضروری است، افرادی که تسلط کافی به زبان انگلیسی دارند می توانند، ارتباطات بسیار خوبی ایجاد کنند. مطالب زیر نشان می دهند که چرا زبان انگلیسی برای کسب و کار مهم است پس توصیه مکنیم ادامه این مقاله از موسسه زبان آموزان پیشرو بعنوان مرکز آموزش خصوصی زبان انگلیسی را از دست ندهید.

چه تعدادی از افراد از زبان انگلیسی استفاده می کنند؟

در اینجا شواهد بسیار زیادی وجود دارد، که نشان می دهند زبان انگلیسی در سطح بسیار وسیعی استفاده می شود. زبان انگلیسی؛ زبان مادری تقریباً ۳۷۳ میلیون نفر است. زبان انگلیسی؛ دومین زبان ۵۰۰ میلیون نفر دیگر است. طبق این آمار حدود ۹۰۰ میلیون نفر می توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند. این اعداد تقریبی هستند، اما نشانی از واقعیت هستند. به احتمال زیاد حدود یک میلیارد نفر در جهان در حال یادگیری زبان انگلیسی هستند.

 زبان انگلیسی در ۸۰ کشور جهان به رسمیت شناخته شده است و در ۱۰۰ کشور از آن استفاده می کنند. طبق برآورد های پیش بینی شده تا سال ۲۰۲۰ تقریباً ۲ میلیارد نفر دیگر، زبان انگلیسی را یاد خواهند گرفت. بدون تردید در این جهان، یادگیری زبان انگلیسی برای کسب و کار و تجارت بسیار بسیار مهم است.

انگلیسی در کسب و کار

اکثر شرکت های بزرگ دارای دفاتری در سراسر جهان هستند، این شرکت ها برای برگزاری جلسات، مذاکرات و دیگر کارهای خود نیاز دارند که از یک زبان واحد استفاده کنند. زبان انگلیسی به عنوان یک زبان واحد برای آنها در نظر گرفته شده است. بسیاری از مدیران و تیم های بزرگ در سراسر جهان به صورت آنلاین و حضوری دور هم جمع می شوند و از زبان انگلیسی برای ایجاد ارتباط با هم استفاده می کنند. برای مثال مدیر فروش Berlin برای دیدار با سرپرست HR از کره جنوبی احتمالاً از زبان انگلیسی برای ایجاد ارتباط استفاده می کند. بسیاری از کشورهای که زبان اصلی آنها انگلیسی نمی باشد، در شرکت های خود از زبان انگلیسی استفاده می کنند. مدیران و کارمندان شرکت های تجاری که نمی توانند به زبان انگلیسی صحبت کنند، به احتمال زیاد به سختی می توانند در جلسات همکاری کنند.

انگلیسی در علم و فناوری

علم و فناوری در تمام حوزه ها رشد بسیار زیادی داشته است و این رشد و گسترش ادامه خواهد داشت. اگر کسی بخواهد در دنیای کسب و کار موفق باشد و تاثیر زیادی داشته باشد، باید در مباحث علمی فعالیت کند. داده های اخیر نشان می دهند که در حدود ۹۵ درصد از تمام مقالات علمی که در فهرست نشریه علمی نوشته شده اند به زبان انگلیسی می باشند. این واقعیات به این معنی است که اگر یک شرکت و یا انتشاراتی می خواهد با افراد زیادی ارتباط برقرار کند و محبوبیت داشته باشد، باید از زبان انگلیسی استفاده کند.

نام تجاری و زبان انگلیسی

بسیاری از شرکت ها برای جهانی شدن از زبان انگلیسی استفاده می کنند. زبان انگلیسی زبان ساده و قابل فهم است به همین دلیل بسیاری از شرکت های بزرگ مانند Daimler، Nokia و Renault از این زبان برای نام تجاری خود استفاده کرده اند. این به این معنی نیست، که همه جلسات و گفت و گوهای این شرکت ها با استفاده از زبان انگلیسی برگزار شود، بلکه محصولات، خدمات و ارزش های مهم آنها به زبان انگلیسی تکیه دارند.

انجام تجارت در اینترنت با زبان انگلیسی

امروزه اکثر افراد از طریق اینترنت کارهای خود را انجام می دهند. زبان انگلیسی به عنوان یکی از زبان های اصلی برای انجام تجارت در اینترنت ظهور کرده است. وب سایتی که به زبان انگلیسی نوشته شده است می تواند بسیاری از مشتریان را جذب کند. حتی بسیاری از صاحبان کسب و کارهای کوچک در روستاهای دور افتاده برای فروش محصولات خود به مردم سراسر جهان، می توانند از تجارت در اینترنت با استفاده از زبان انگلیسی استفاده کنند. توصیف محصولات با زبان انگلیسی می تواند باعث جذب و نگه داشتن مشتریان زیادی از سراسر جهان شود.

زبان انگلیسی برای صنایع خاص

در برخی از صنایع، شناخت اصطلاحات تجاری در زبان انگلیسی برای ورود و موفقیت در آن کسب و کار بسیار مهم است. کارکنان صنایع برای ارتباط موثر با دیگر متخصصان نیاز به درک و شناخت اصطلاحات خاص دارند. نمونه هایی از کسب و کارهای تخصصی که نیاز به دانش انگلیسی دارند شامل پزشکی، قانون، مهندسی، محاسبات و علم و فناوری می باشد.

اهمیت و مزایای یادگیری زبان انگلیسی در کسب و کار

زبان انگلیسی در دهه های گذشته به عنوان زبان جهانی تجارت و کسب و کار معرفی شده است، که بر بسیاری از جنبه های کلیدی کسب و کار در دنیای مدرن تاثیر می گذارد. در دنیای مدرن زبان انگلیسی به لطف اینترنت به عنوان وسیع ترین وسیله، گسترش می یابد؛ که از طریق آن بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک انجام می شود. یادگیری زبان انگلیسی در هر کسب و کاری دارای مزایا و اهمیت زیادی است، برخی از مزایای یادگیری زبان انگلیسی در کسب و کار به شرح زیر می باشد:

استفاده از منابع آموزشی مختلف

در اکثر رشته ها منابع آموزشی مختلف مانند کتاب ها، مقالات، سخنرانی ها و فیلم ها به زبان انگلیسی می باشد، بنابراین با یادگیری زبان انگلیسی می توانید علاوه بر افزایش دانش خود، دانش خود را به روز کنید. از طرفی با استفاده از زبان انگلیسی دیگر نیازی به ترجه مقالات، فیلم ها و منابع مختلف و صرف هزینه های اضافی ندارید.

در سطح جهانی خود را به دیگران معرفی کنید

همانطور که گفتیم زبان انگلیسی زبان کسب و کار و تجارت در سطح جهانی است. با استفاده از زبان انگلیسی می توانید خود را در سطح جهانی به دیگران معرفی کنید و از این طریق از رقبای خود پیشی بگیرید.

افزایش فرصت های شغلی

در بسیاری از حرفه ها مانند گردشگری، هواپیما، کامپیوتر، علم و فناوری و … زبان انگلیسی، زبان اختصاصی آنها می باشد. بنابراین از طریق یادگیری زبان انگلیسی می توانید فرصت های شغلی بسیار زیادی برای خود ایجاد کنید.

زبان انگلیسی سفرهای کاری را برای شما آسان می کند

بسیاری از شغل ها برای گسترش فعالیت خود، سفرهای کاری زیادی به کشورهای خارجی دارند. زبان انگلیسی به شما این امکان را می دهد که در سفر کاری خود بدون هیچ گونه مشکلی با دیگران ارتباط برقرار کنید.

زبان انگلیسی برای ارائه سخنرانی بسیار مهم است

خیلی از افراد لازم است در جلسات کاری خود برای همکاران خارجی سخنرانی کنند. ارائه سخنرانی و نحوه تلفظ افراد در پیشرفت کاری آنها بسیار مهم می باشد، چرا که بیشتر قضاوت ها درباره حرفه شما از طریق سخنرانی شما انجام می شود. بنابراین با یادگیری انگلیسی می توانید بهترین سخنرانی را ارائه دهید.

یادگیری زبان انگلیسی برای برقراری ارتباط موثر با همکاران خارجی

خیلی از شرکت های بزرگ و حتی شرکت های کوچک، با کشورهای خارجی همکاری می کنند. بنابراین برای برقراری ارتباط با همکاران خارجی لازم است که با آنها از طریق یک زبان واحد ارتباط برقرار کنند. زبان انگلیسی به عنوان زبان واحد در بسیاری از کشورها برای ایجاد همکاری استفاده می شود. بنابراین با استفاده از زبان انگلیسی می توانید دامنه فعالیت خود را گسترش دهید.

امتیازدهی به این مطلب:
5
  • کیفیت بالای مقاله
  • مفید بودن مقاله
  • جامع بودن مقاله

دیدگاه خود را بنویسید