به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
یادگیری زبان

آیا می توان زبان جدید را در مدت کوتاه یاد گرفت

دنیای امروز دنیای یادگیری است و وقتی بیشتر دقت می کنیم، می بینیم اکثر افراد دغدغه ی یاد گرفتن چیزهای جدید را دارند. یکی از این ها که هیچ محدودیتی در سن و سال ندارد و همه ی افراد در سنین مختلف، با شغل های مختلف و با اندیشه های متفاوت دوست دارند آن را بیاموزند؛ یک زبان جدید است. اگر تا امروز فقط توانسته اید به زبان مادری خود یعنی فارسی حرف بزنید، حال تصور کنید که بتوانید حرف های خودتان را به یک زبان دیگر نیز بیان کنید.

هیچ کس از داشتن تسلط به چنین توانایی و مهارتی بدش نمی آید و برخی هم دوست دارند بتوانند به چند زبان دیگر مسلط شوند. ما در موسسه زبان آموزان پیشرو همیشه این جمله را به عزیزان علاقمند به یادگیری زبان جدید گفته ایم که برای دستیابی به چنین مهارتی نیازمند برنامه ریزی مناسب، اختصاص وقت کافی و تمرین و تکرار و تمرکز هستند. خیلی از آنها می خواهند در مدت زمان خیلی کم به هدف خود برسند و وقتی چنین چیزی اتفاق نمی افتد مایوس شده و به طور کل مطالعه زبان را کنار می گذارند.

اگر از ابتدای یادگیری زبان جدید، این موضوع را بپذیرید که ” به همان میزانی که وقت بگذارید و تلاش کنید، موفق خواهید شد ” دیگر هیچ دلیلی برای مایوس شدن و رها کردن پروسه ی آموزش زبان پیدا نخواهید کرد. مطالعه ی صحیح زبان به عوامل زیادی بستگی دارد و همانطور که گفتیم یکی از مهم ترین آنها این است که توقع نداشته باشید در مدت کوتاه، پیشرفت خیلی خیلی چشمگیری داشته باشید. برای نهادینه شدن و ماندگاری بیشتر آموخته هایتان در حافظه ی بلند مدت خود نیاز به تمرین و تکرار دارید، و این تمرین تنها در گذر زمان است که نتیجه می دهد.

اگر بخواهید به صورت فشرده مطالعه کنید قطعا خسته می شوید و بعد از چند روز انگیزه ی روز اول را نخواهید داشت؛ پس برای یادگیری زبان جدید سرعت را از ذهن خود پاک کنید و به دنبال کیفیت و بازدهی بالا باشید . هدف این است که بتوانید از آنچه می آموزید استفاده نمایید. هدف سپری کردن این راه نیست بلکه درس گرفتن از تک تک مواردی است که در این مسیر با آن مواجه می شوید.

فرقی نمی کند که چه زبانی را می خواهید یاد بگیرید؛ فرانسوی، انگلیسی،آلمانی، اسپانیایی، ایتالیایی، روسی ، عربی، ترکی و …

فرقی نمی کند که تا چه حد از قبل به مفاهیم بنیادی و اصلی یک زبان مسلط بوده اید یا خیر؟

فرقی نمی کند که از کلاس های عمومی ترمیک استفاده می کنید و یا دوره های تدریس خصوصی زبان….

فرقی نمی کند که گرامر می خوانید و یا مکالمه …

یادگیری سریع تر زبان

این قاعده که برای یادگیری زبان جدید لازم است آهسته و پیوسته پیش بروید، یک قاعده و اصل کلی است و شما از این طریق به ذهن خود مجال لازم برای بازیابی آنچه آموخته است را می دهید. با وجود تمام این نکاتی که تا این قسمت این مقاله به شما گفته ایم، این گونه نیست که اصلا نتوان یک زبان جدید را در مدت کوتاه تری یاد گرفت؛ به این منظور تکنیک ها و روش هایی وجود دارد که شما با دانستن و به کار گیری آن ها می توانید فرآیند یادگیری را سرعت ببخشید.

روش های یادگیری سریع تر زبان جدید

*مطالعه ی زبان بر اساس اصول استاندارد

اصل یک : با گوش هایت بیاموز

بیشتر و با دقت تر و به صورت مستمر ( روزانه ) به مکالمه های زبان، به تدریس استاد، به موزیک، اخبار، رادیو و فیلم های زبان اصلی گوش بدهید . این نکته برای کسانی که می خواهند در مدت زمان کمتری به مکالمه مسلط شوند، بسیار مفید و کاربردی می باشد.

اصل دو : بیشتر بخوانید

برای یادگیری زبان جدید تنها به کتاب آموزشی خود اکتفا نکنید و از منابع دیگری مثل انواع کتاب های داستان و مجلات جذاب نیز استفاده کنید. بیشتر بخوانید تا بیشتر بدانید.

اصل سه: به جای یادگیری لغات زیاد، کلمات را در قالب اصطلاحات و عبارات یاد بگیرید . توجه به نحوه ی استفاده از لغات خیلی بهتر از حفظ کردن آن ها است.

اصل چهار: اگر هدف شما پیشرفت در مکالمه هست، نیازی نیست که خودتان را درگیر یادگیری گرامر کنید. به مرور اصول و قواعد گرامر را می آموزید و هدف اصلی این است که بتوانید از دستور زبان برای صحبت کردن استفاده کنید. پس فکر نکنید که اول از همه باید گرامر را بیاموزید و بعد به سراغ مکالمه بروید. این دو را در کنار هم پیش ببرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 12 =

تماس با کارشناس