به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
یادگیری زبان

واقعیت هایی که باید قبل از تصمیم به یادگیری زبان بدانید

سال های متمادی است که در ایران ما شاهد آن هستیم که مردم از تسلط به زبان دیگری جز زبان مادری استقبال می کنند. برای این تصمیم شان هم دلایل مهم برمی شمرند. اما سوال واقعی اینجاست:

چرا یک زبان دیگری یاد بگیریم؟

برای حاشیه نرفتن من قصد دارم سه گروهی را برای شما معرفی کنم که رقیبان سرسخت یادگیری زبان انگلیسی هستند و برای یادگیری آن دوست دارند تمام تلاش خودشان را به کار بگیرند تا در زبان انگلیسی مهارت پیداکنند.

گروه اول؛ فرهیختگان

افرادی هستند از طیف دانشجو و اساتید؛ این گروه پرطرفدارترین گروه متقاضی یادگیری زبان هستند و معتقدند اگر انگلیسی یا یک زبان دیگر خارجی یاد بگیرند، در تحصیلات و زندگی آکادمیک خود موفق می شوند.

چرا طیف فرهیخته جامعه از میزان توانایی های خود در زبان انگلیسی رضایت ندارند؟

این گروه با تلاش های شبانه روزی و شرکت در کلاس خصوصی زبان انگلیسی ، نهایتا در انگلیسی حرفی برای گفتن دارند. اما از این زبان دومی که یاد گرفتند یا از میزان توانایی های خود راضی نیستند یا نمی توانند از این مهارتی که دارند استفاده کنند. البته نیت این طیف از علاقمندان یادگیری زبان خوب است. شاید شما هم جز این افراد باشید و از وقت و انرژی که برای یادگیری زبان گذاشتید، رضایت نداشته باشید.

ناررضایتی شما کاملا منطقی است.

گروه دوم؛ آینده سازان

من این گروه را آینده سازان می نامم، این طیف از جامعه زبان آموزان را معمولا افراد کم سن و سال و بیشتر نوجوانان تشکیل می دهند. این گروه دوست دارند که وقتی صحبت کنند مردم با انگشت اشاره بگن که “فلانی انگلیسی را فول بلد است”. خب شاید این مضحک باشد ولی ناگفته پیداست، این یک واقعیت اجتماعی است. ما این گروه را تحسین می کنیم، گرچه غایت گرا هستند و به فرایند یادگیری زبان اهمیت نمی دهند. بلاخره به چشم اندازی که برای خود ترسیم کرده اند می رسند.

یادگیری زبان

این گروه از زبان آموزان بعد تلاش های چند ساله به سطحی از توانمندی در زبان می رسند که می توانند به خوبی به زبان انگلیسی صحبت کنند؛ این گروه که در شروع هم به آن اشاره کردیم بیشتر نوجوانان هستند. یادگیری زبان و تلاش در این زمینه برای این طیف از جامعه مزایای زیادی دارد که به چند مورد اشاره می کنم.

  • تسلط به مکالمه زبان انگلیسی
  • موفقیت در دروس مدرسه و دانشگاه
  • آشنایی با یک فرهنگ جدید و رشد جهان بینی فرد
  • فراهم کردن پیش زمینه برای موفقیت در آزمون های تافل و آیلتس
  • برتری نسبت به هم سن و سالان
  • دسترسی به انبوهی از اطلاعات در منابع غیر فارسی

گروه سوم؛ صاحبان کسب وکار

ارتباطات و گفتمان کلید موفقیت در کسب وکار است، هر کسی این اصل را رد کند مطمئنا از کسب و کار چیزی نمی داند، یا شاید خودش را به راه دیگری می زند. به هر حال حرف آخر را اول می زنم. آقای تاجر، آقای مهندس و … اگر دوست دارید سریع در کسب وکار خود موفق شوید باید یک گام بیشتر از رقباتون بردارید. کسی که زبان انگلیسی یا یکی از زبان های دیگر مهم دنیا را تسلط دارد همیشه یک گام جلو تر است.

 واقعیت هایی که باید قبل از تصمیم به یادگیری زبان بدانید

جهانی شدن یکی از موئلفه هایش ارتباط سریع و موثر با دنیای بیرون است. تاجر یا مهندسی که در فضای بازتری فعالیت کند به جامعه هدف بیشتری را می تواند هدف قرار دهد. بنابرین مشتری های بلقوه او بیشتر خواهد بود. برای این کار باید گفتمان را با زبان آن جامعه منتقل کند.

تسلط به زبان خارجی همیشه برای تاجران و صاحبان کسب و کار جواب داده است. صادرات و سود بیشتر، خدمات بیشتر و سود کلان از نتایج این ارتباطات است.

راه نجات این سه گروه از نارضایتی از مهارت زبان  آن ها چیست؟

 با خواندن محتوای بالا حتما به این نتیجه رسیده اید که هر سه گروه کمابیش اهدافی برای خود دارند ولی ممکن است در فرایند آموزش زبان به مشکل رسیده اند یا به عبارتی ساده تر، آن طور که باید از فرصت های خود استفاده نکرده اند. ما در موسسه زبان آموزان پیشرو با شعار “هیچ وقت دیر نیست” از اعضای این سه گروه بزرگ دعوت می کنیم که به نارضایتی های خود از زبان پایان دهند.

آموزش سریع و اثربخش زبان انگلیسی در موسسه آموزش زبان پیشرو

آموزش زبان در موسسه زبان آموزان پیشرو خصوصی است. آموزش خصوصی زبان انگلیسیی مزایای بسیار زیادی دارد که در زیر به چند دلیل اشاره خواهیم کرد:

  • آموزش هدفمند زبان انگلیسی
  • غیرمتمرکز بودن آموزش زبان در کلاس های خصوصی موسسه آموزش زبان پیشرو
  • آموزش تضمینی مکالمه زبان انگلیسی
  • برنامه آموزشی متناسب با برنامه زبان آموز
  • تدریس خصوصی زبان در محل کار
  • تدریس خصوصی زبان در خانه

برای انتخاب معلم خصوصی زبان همین الان می توانید تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 5 =

تماس با کارشناس