به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
آموزش و یادگیری زبان

زمان لازم برای یادگیری زبان چقدر است

یکی از متداول ترین سوالاتی که علاقمندان به یادگیری زبان می پرسند، این است که چه مدت زمانی را باید صرف کنند تا بتوانند بر یک زبان مسلط شوند؟ ما در موسسه زبان آموزان پیشرو با توجه به سابقه و تجربه ی خود در زمینه ی آموزش با اطمینان می توانیم به شما بگوییم که یکی از موثرترین و مهم ترین عوامل در کاهش یا افزایش مدت زمان یادگیری، خودتان هستید. اهمیت این موضوع تا حدی است که صرف نظر از اینکه می خواهید کدام زبان خارجی را یاد بگیرید، میزان تلاش ، انگیزه، پشتکار و برنامه ریزی شما می تواند موجب آسانتر شدن یا سخت تر شدن روند آموزش بشود.

یکی از عوامل مهمی که بر مدت زمان یادگیری شما تاثیر خواهد داشت؛ هدف شما از یادگیری زبان است، آیا هدف اصلی شما اخذ مدرک معتبر است؟ ایا هدف شما این است که بتوانید همانند یک فرد نیتیو صحبت کنید؟ آیا می خواهید فقط در حد عمومی و جنرال به یک زبان خاص مسلط باشید؟ ایا در نهایت می خواهید از آموخته های خود برای مهاجرت، کار یا ادامه تحصیل در یک کشور خارجی استفاده کنید؟ اینکه شما دقیقا چه می خواهید و چه سطح و Level اموزشی مد نظر شما است، بسیار اهمیت دارد.

بسیاری از افراد به دنبال راهی هستند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن زبان انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، روسی و با غیره را یاد بگیرند. هرچند که تسلز بر این زبانها نیازمند گذر زمان کافی است اما در سال های اخیر تجربه نشان داده است که اگر فرد واقعا غلاقمند و دارای پشتکار قوی باشد و هدف خود را از یادگیری زبان مشخص کرده باشد؛ می توان با استفاده از کلاس های تدریس خصوصی زبان در مدت زمان کمتر و با تمرکز بیشتری بر روند یادگیری هر فرد، مدت زمان این آموزش را کاهش و میزان کیفیت و بازدهی کلاس را افزایش داد.

پیشنهاد ما به شما این است که هیچ وقت به دنبال تعیین کردن یک مدت زمان خاص برای یادگیری نباشید، زیرا مدت زمانی که شما برای تسلط به یک زبان خارجی نیاز دارید، تحت تاثیر عوامل مختلفی می باشد و همیشه به صورت حدودی می توان زمانی را تعیین کرد. حتی اگر برای یادگیری به آموزشگاه های معتبر زبان نیز مراجعه نمایید، می دانید که آنها دارای یک برنامه ی مشخص به ازای کلاس های آموزشی هستند اما اینکه با پایان یافتن دوره های آموزش زبان شما تا چه حد به مطالب آموخته شده مسلط شده باشید، دقیقا به میزان تلاش و تمرکز خودتان بستگی دارد.

یادگیری زبان

عوامل موثر بر مدت زمان یادگیری زبان

  • یکی از مهم ترین موضوعات این است که آیا شما زمینه ی لازم را دارید و یا کسی هستید که هیچ دانش زبانی قبلی ندارد؟ اگر قبلا اطلاعاتی داشته باشید، واضح است که خیلی زودتر پیشرفت خواهید کرد و روال یادگیری برایتان آسانتر و مشخص تر خواهد بود.
  • سن یکی دیگر از عوامل مهم است زیرا اغلب انسان ها در سنین کودکی و نوجوانی و جوانی خیلی بهتر می توانند بیاموزند و به قول معروف در سنین یادگیری زبان قرار دارند.
  • برنامه ی روزانه شما برای آموزش چیست ؟ ( میزان مطالعه در طول یک روز یا یک هفته چقدر است؟ از چه روش هایی برای مطالعه و مرور مطالب استفاده خواهید کرد؟)
  • سطح مورد انتظار یعنی اینکه شما چه هدفی از یادگیری دارید و به کجا می خواهید برسید؟ در حد عمومی بیاموزید یا اینکه بتوانید همانند یک شخص نیتیو با مهارت کافی صحبت کنید؟ به بیانی دیگر شما برای دستیابی به سطوح مختلفی از تسلط و مهارت در استفاده از یک زبان خارجی به مدت زمان های مختلفی نیاز دارید. این سطوح عبارتند از :

سطح مقدماتی: به گونه ای است که شما خواهید توانست با استفاده از واژگان و جمله سازی های مبتدی منظور خود را به دیگران برسانید و متوجه سخنان آنان نیز شوید، در واقع در سطح دانش زبانی لازم و نیازهای یک توریست که به یک کشور دیگر سفر می کند.

سطح متوسط: در این سطح از زبان، شما می توانید با راحتی بیشتری در مورد مسایل مختلف سخن بگویید و از کلمات و جملات تخصصی تری استفاده کنید.

سطح پیشرفته: در این سطح می توان گفت که یک شخص تا حد زیادی به زبان مسلط است و با افراد بومی می تواند به راحتی مکالمه کند. مشکلی در درک و فهمیدن اطلاعاتی که از طریق رسانه های عمومی مثل اخبار و برنامه های تلویزیونی پخش می شود، ندارد و به راحتی می تواند در آن واحد با چند نفر در مورد موضوعات متفاوت سخن بگوید.

سطح بسیار پیشرفته: در این سطح،شخص کاملا به زبان مسلط است و برای خواندن کتاب ها و مقالات علمی نوشته شده به آن زبان خاص، مکالمه ی پیشرفته با افراد نیتیو، ارائه ی کنفرانس، نگارش و نوشتار هیچ مشکلی نخواهد داشت.

پس برای تعیین کردن تقریبی مدت زمان لازم جهت یادگیری زبان لازم است که مشخص کنید به چه سطحی می خواهید برسید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − هشت =

تماس با کارشناس