به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
تدریس خصوصی تافل

آنچه باید درباره ی تافل TOEFL بدانید

دانستن زبان انگلیسی برای افرادی که به دنبال پیشرفت در زمینه های علمی و کاری هستند بسیار مهم است. افرادی که سعی دارند برای ادامه تحصیل به کشورهای خارجی به خصوص کشورهای اروپایی بروند به دانستن زبان انگلیسی نیازمند هستند. همچنین داشتن سطح قابل قبولی از انگلیسی برای افرادی که می خواهند در شرکت های بین المللی کار کنند الزامی است. اما برای نشان دادن سطح توانایی مناسب و قابل قبول در مهارت های زبان انگلیسی به داشتن مدرکی معتبر نیاز دارید. یکی از مدارکی که در همه جای دنیا معتبر است تافل است.

تافل TOEFL چیست؟

تافل TOEFL مخفف عبارت Test Of English as a Foreign Language است. آزمون تافل آزمونی است که چهار بخش دارد. این چهار بخش همان چهار مهارت زبان انگلیسی یعنی مهارت های شنیداری، گفتاری، نوشتاری و خواندن هستند. اگر بتوانید سطح مهارت های خود را در این چهار زمینه به درجه ی خوبی برسانید می توانید در آزمون تافل قبول شوید.

قدم اول، بدانید در آزمون تافل از شما چه می پرسند

اگر الگوی کلی سوالات تافل را بدانید بی شک می توانید به راحتی به آنها پاسخ دهید. سوالات هر بخش تافل به شیوه ی خاصی طراحی شده اند، حتی شاید شما تا به حال مشابه برخی از آنها را ندیده باشید. بنابراین آمادگی مناسب قبل از آزمون بسیار مهم است.

موضوعات استفاده شده در امتحان و برخی از سوالات ویژه همیشه تغییر می کنند، اما الگوی کلی آزمون تافل تغییری نمی کند.

۴ بخش اصلی تافل TOEFL

بخش خواندن تافل و درک مطلب که بین ۶۰ تا ۱۰۰ دقیقه طول می کشد توانایی شما را برای خواندن، درک مطلب و تجزیه ی متون نوشتاری بررسی می کند. موضوعات این بخش اغلب درباره ی مسائل علمی و بحث های آکادمیک هستند.

بخش شنیداری تافل که بین ۶۰ تا ۹۰ دقیقه طول می کشد اطمینان حاصل می کند که توانایی درک و فهم اطلاعاتی که به صورت شفاهی به شما ارائه می شوند را داشته باشید. برای مثال وقتی که به یک سخنرانی یا صحبت های یک پروفسور گوش می کنید باید بتوانید صحبت های او را بفهمید. این بخش بین ۴ تا ۶ سخنرانی و سوال دارد که فهم شما را از محتوا می سنجند. همچنین توانایی درک احساسات و انگیزه های سخنرانی شما هم مورد آزمایش قرار می دهند.

بخش گفتاری تافل ۲۰ دقیقه طول می کشد که شامل ۶ تمرین می شود و شما با صحبت کردن در یک میکروفون هر تمرین را انجام می دهید. در این بخش توانایی اینکه شما بتوانید احساسات و تفکرات خود را به انگلیسی بیان کنید آزموده می شود.

و در آخر بخش نوشتاری تافل که شما باید نشان دهید چگونه در نوشتن متون انگلیسی مهارت دارید. در این بخش باید بتوانید از دانش گرامری و لغوی خود استفاده کنید و جملاتی واضح، قابل فهم و درست بنویسید.

هر بخش از آزمون تافل ۳۰ امتیاز دارد، یعنی در کل آزمون تافل ۱۲۰ امتیاز دارد. شما امتحان تافل TOEFL را در یک روز خواهید داد و به طور کلی ۴ ساعت و نیم طول خواهد کشید. شما می توانید در بین امتحان یک استراحت کوتاه بین بخش های شنیداری و گفتاری داشته باشید. برخی از موارد بیشتری که باید بدانید عبارت اند از:

  • شما می توانید در طول تمام بخش های امتحان یادداشت برداری کنید. مداد و کاغذ کافی در اختیار شما قرار داده می شود و می توانید هر چقدر که خواستید در تمام مراحل آزمون یادداشت برداری کنید. دقت داشته باشید باید تمام کاغذ ها چه استفاده شده و چه سفید و حتی مداد را در پایان به مسئول امتحان تحویل دهید.
  • شما می توانید خوراکی و نوشیدنی به همراه خود داشته باشید تا در مدت ۱۰ دقیقه استراحت استفاده کنید.
  • اگر در حین امتحان نیاز داشتید تا به سرویس بهداشتی بروید و یا کمی استراحت کنید می توانید این کار را انجام دهید، ولی زمان امتحان برای شما متوقف نمی شود.
  • شما نمی توانید هیچگونه موبایل، تبلت یا هر وسیله ی دیگری را به همراه داشته باشید و یا استفاده کنید، حتی در طول وقت استراحت مقرر شده این کار خلاف قانون است.

بخش خواندن:

بخش خواندن تافل

در بخش خواندن ۳ تا ۵ متن به شما داده می شود که ممکن است موضوعات علمی، تاریخی و حتی فلسفه را شامل شوند. هر متن تقریبا ۷۰۰ کلمه است که ۱۴ -۱۲ سوال هم در ادامه وجود دارد که باید به آنها جواب دهید. در این بخش سوالات ممکن است درباره ی معنی یک لغت، پیدا کردن یک ایده یا نظر از بین مطالب و یا پیدا کردن یک اشتباه باشد. برای این بخش باید توانایی خواندن مطالب طولانی و سخت را در خود تقویت کنید و بتوانید کلماتی که معنی آنها را نمی دانید با توجه به جمله حدس بزنید.

بخش شنیداری:

بخش شنیداری تافل - یادگیری سریع تر زبان

در این بخش فایل های که برای شما پخش می شوند دو نوع هستند، یک نوع فایل صوتی سخنرانی است و دیگری فایل صوتی در قالب مکالمه است. باید انتظار این را داشته باشید که به ۶ سخنرانی هم گوش کنید. شما هر فایل را تنها یکبار می توانید گوش دهید. یکی از بهترین کارهایی که می توانید در این بخش انجام دهید یادداشت برداری است. دقت داشته باشید فایل های صوتی ممکن است به لهجه های متفاوت از انگلیسی مانند بریتیش، امریکن و یا سایر لهجه ها باشد.

بخش گفتاری:

بخش گفتاری تافل

این بخش یکی از سخت ترین بخش های آزمون و البته یادگیری هر زبانی است. در این بخش کسی از شما سوال نمی کند و شما نباید به کسی جواب بدهید بلکه صدای شما از طریق میکروفونی که در اختیار شما قرار دارد ضبط می شود و بعدا آن را گوش می دهند. شما ۶ تمرین دارید. در دو تمرین اول باید در مورد موضوعی نظر خودتان را بیان کنید. در ۴ تمرین باقی مانده شما باید متنی را بخوانید و یا فایلی صوتی را گوش کنید که سوالی هم بعد از آنها قرار دارد، ۳۰ ثانیه برای آماده کردن جواب و ۱ دقیقه برای جواب دادن وقت دارید.

بخش نوشتاری:

بخش نوشتاری تافل

در بخش نوشتاری آزمون تافل زبان انگلیسی باید دو انشا بنویسید. یکی از آنها را باید از نظرات خود درباره ی موضوعی عادی بنویسید. انشای دوم را باید درباره ی فایل های صوتی و یا نوشتاری بنویسید. بدیهی است که انشای شما باید کمترین غلط نگارشی و املایی را داشته باشد تا بیشترین امتیاز را دریافت کنید.

کلاس های آمادگی برای آزمون تافل TOEFL

با توجه به مواردی که درباره ی آزمون تافل بیان شد متوجه شدید که باید از مهارت نسبتا بالایی در زبان انگلیسی برخوردار باشید تا بتوانید این مدرک ارزشمند را بگیرید. برای اینکه آمادگی لازم را در هر ۴ مهارت کسب کنید می توانید به کلاس های آموزشگاه های مختلف بروید ولی این کار مدت زیادی طول خواهد کشید و شاید شما فرصت کمی در اختیار داشته باشید، همچنین احتمال دارد در کلاس های جمعی و شلوغ راحت نباشید. بهترین گزینه برای آمادگی آزمون تافل کلاس های خصوصی است. کلاس های خصوصی بازده ی بسیار بیشتری دارد. ما در موسسه ی زبان آموزان پیشرو بهترین و مجرب ترین معلمان را گردهم آورده ایم تا بتوانیم خدمات تدریس خصوصی زبان انگلیسی را برای شما فراهم کنیم. همین الان می توانید برای کلاس های خصوصی تافل با ما تماس بگیرید.

Rate this post

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

تماس با کارشناس