به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
تفاوت های انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی

تفاوت های انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی

اغلب علاقمندان به زبان انگلیسی به خوبی می دانند که در کشور انگلستان و کشورهای آمریکایی، این زبان با دو لهجه و گویش متفاوت مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کامل نمی توان گفت که American English و British English دو زبان مجزا هستند، بلکه نکته ی اصلی این جاست که این دو با تفاوت هایی در ساختار و املای کلمات، تلفظ و برخی از واژگان مورد استفاده ی افراد مختلفی در جهان قرار می گیرند و کسی می تواند خود را مسلط بر زبان انگلیسی بداند که تا حد زیادی نسبت به تفاوت های انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی آگاه باشد. همچنین اگر شما می خواهید که در آزمون آیلتس شرکت کنید، دانستن این تفاوت ها برایتان سودمند خواهد بود؛ زیرا این آزمون میزان مهارت زبانی شما را در به کارگیری و تشخیص جزییات زبان انگلیسی با گویش ها و لهجه های مختلف می سنجد. در ادامه به برخی از این تفاوت های جزیی اشاره شده است:

تفاوت در کلمات هم معنی متداول در استفاده ی روزمره

برای بیان برخی از کلمات در انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی مترادف هایی وجود دارد که با وجود اینکه، شکل ظاهری آن ها با هم فرق دارد، اما معنای یکسانی می دهند. برای مثال :

کلمه American English                        British English
آسانسور elevator lift
پاک کن eraser rubber
آپارتمان apartment flat
بنزین gasoline petrol
شلوار pants trousers
مترو subway underground

تفاوت در املا و نحوه ی نوشتن کلمات

در انگلیسی بریتانیایی معمولا املای کلماتی که ریشه ی فرانسوی دارند، متفاوت از American می باشد، در حالی که در انگلیسی آمریکایی نحوه ی نگارش بسیار روان تر است و اغلب کلمات همان گونه که تلفظ می شوند، نوشته خواهند شد. بر این اساس در بیشتر مکاتبات اداری، نرم افزارها و زمانی که لازم است از زبان انگلیسی در شبکه های اجتماعی استفاده شود، املای American پیش فرض است. به نمونه هایی از این تفاوت نگارشی توجه نمایید:

American English                        British English
honor honour
color colour
analyze analyse

تفاوت در تلفظ و نحوه ی بیان کلمات

تنها با تمرین و تکرار می توانید تفاوت این دو گویش از زبان انگلیسی را در خصوص تلفظ و نحوه ی ادای کلمات یاد بگیرید. برای مثال:

*استرس کلمه یا آکسان گذاری بر روی هر حرف در انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی متفاوت می باشد.

*برخی از حروف در British تلفظ نمی شود، مثل حرف r در کلماتی مثل car، Park

و در آخر اینکه شما عزیزان می توانید جهت شرکت در دوره های تدریس خصوصی زبان انگلیسی با موسسه زبان آموزان پیشرو تماس حاصل فرمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − هشت =

تماس با کارشناس