به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
یادگیری زبان از طریق گوش دادن

چطور یک زبان خارجی را راحت تر یاد بگیریم

نکات و ترفندهایی برای یادگیری هر گونه زبان خارجی

  • باید بدانید برای چه می خواهید یک زبان جدید یاد بگیرید:

شاید این به نظرتان عجیب بیاید ، ولی اگر یک دلیل خوب برای یادگیری زبان نداشته باشید ، به احتمال کم انگیزه یتان در طولانی مدت کم می شود .

  • یک پارتنر پیدا کنید:

مثلا می توانید با خواهر یا برادرتان یا همسرتان شروع به یادگیری یک زبان جدید بکنید . به این شکل انگیزه شما برای یادگیری زبان جدید بیشتر می شود و تلاشتان برای یادگیری نیز بیشتر می شود.

  • با خودتان حرف بزنید:

وقتی هیچ کسی وجود ندارد که شما با او صحبت کنید ،چه اشکالی دارد با خودتان به زبان جدیدی که یاد گرفته اید صحبت کنید. این یک تمرین فوق العاده است.باعث می شود کلمات و عبارت جدید در ذهنتان باقی بماند و به شما اعتماد به نفس این را بدهد که با کس دیگری صحبت کنید.

ترفندهای یادگیری زبان

  • با زبان جدید کیف کنید

از زبان جدید به هر نحوی که شده خلاقانه استفاده کنید. مثلا می توانید آهنگ گوش کنید، با هر کسی که میتوانید به آن زبان صحبت کنید،اشکال خنده دار برای آن لغات بکشید

  • درست مثل یک بچه عمل کنید

نه اینکه بخواهید اوقات تلخی بکنید یا وقتی به رستوران می روید غذا رویسرتان بریزید ، ولی به روشی یاد بگیرید که کودکان هم یاد می گیرند.اینکه کودکان ذاتا از بزرگسالان قدرت یادگیری بهتری دارند یک خیال و تصور عمومی است. هیچ ارتباط مستقیمی بین سن و قدرت یادگیری وجود ندارد. رمز اینکه چرا کودکان به سرعت یاد می گیرند برای مثال این است که آن ها از تلفظ غلط کلمات نمی ترسند ناخودآگاه آن را در بازیهایشان به زبان می آورند

ما با اشتباه کردن است که یاد می گیریم. این را بدانید هنگام یادگیری زبان جدید شما هیچ چیز راجع به آن زبان نمی دانید پس اگر اشتباه یک چیز را بگویید تابلو نمی شود آزادانه حرف بزنید.

  • حیطه ی راحتیتان را وسعت ببخشید

اینکه اشتباه صحبت کنید شاید شما را خجالت زده بکند . ولی تنها راه پیشرفت در یادگیری زبان خارجی همین است.مهم نیست که چقدر زبان تا الان یاد گرفته اید، شما تا خودتان را در شرایط صحبت کردن قرار ندهید چیزی نمی آموزید: با خارجیها صحبت کنید، غذا سفارش دهید، آدرس بپرسید ،هرچه بیشتر تلاش کنید ، راحت ترخواهید بود

اوایل ممکن است یک مقدار برایتان تلفظ، گرامرو… سخت باشد.

یادگیری زبان از طریق گوش دادن

  • گوش کنید

باید یاد بگیرید که قبل از حرف زدن خوب گوش کنید.هرزبانی راکه برای اولین بار بشنوید خیلی عجیب به نظر می رسد، ولی هر چه بیشتر آن زبان را بشنوید با آن بیشتر آشنا میشوید.

شاید بگویید که نمی توانید آن واژه ها را تلفظ کنید ولی می توانید فقط باید به آن عادت کنید.برای هر صدایی یک قسمت به خصوصی ازگلو و زبان استفاده می شود.

  • به حرف زدن بقیه توجه کنید

زبان های مختلف قسمت های مختلفی از زبان و لب و گلو شما را درگیر می کنند و تلفظ بیشتر یک کار فیزیکی است تا ذهنی

شاید نگاه کردن فیلم های خارجی تمرین خوبی برای یادگیری تلفظ واژگان خارجی باشد

  • در آن غرق شوید

مهم نیست که از چه ابزاری برای یادگیری زبان خارجی استفاده می کنید فقط هر روز درگیر آن باشید. بهترین راهکار برای حرف زدن به یک زبان خارجی مکالمه دو طرفه است . اصلا نگران نباشید اگر شما به زبان مادری یک شخص دیگری ضعیف صحبت کنید آن ها اذیت نمی شوند. کافی است به آن ها بگویید که دارید یاد می گیرید و تمرین می کنید آن ها هم صبوری می کنند.

مطمئن باشید در مسافرت های خارجیتان وقتی می بینید که می توانید با بقیه ارتباط برقرار کنید خیلی از نتیجه تلاشتان خوشحال می شوید.

منبع

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 5 =

تماس با کارشناس