به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
هزینه تحصیل دانشجویان - دانشجویان بین المللی

هزینه تحصیل در کانادا – دانشجویان بین المللی

در مقایسه با کشورهای دیگر ، هزینه زندگی در کانادا بسیار مقرون به صرفه است . برای زندگی و شهریه سالانه بین ۲۰.۰۰۰ دلار کانادا و ۳۰.۰۰۰ دلار کانادا است. اگر چه این رنج هزینه میانگین هزینه است وطبق هر دانشگاهی و درسی که می خواهید بخوانید و ثبت نام کنید فرق می کند ، هزینه های زندگی و محل زندگی شما .

هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا

شهریه

شهریه برای دانشجویان بین المللی بر اساس استان و نوع درسی که می خواند مختلف است . درجدول زیر متوسط شهریه ( به دلار کانادا) برای دانشجویان خارجی تمام وقت ، طبق فیلد درسی مختلف است .

هزینه شهریه تمام وقت بین المللی در سال ۲۰۱۶-۲۰۱۷

فیلد تحصیلی مقطع کارشناسی مقطع کارشناسی ارشد
آموزشی ۱۷۳۳۷ ۱۳۹۶۲
هنرهای تجسمی و نمایشی و فن آوری ارتباطات ۲۰۵۷۱ ۱۳۱۵۰
علوم انسانی ۲۲۲۲۹ ۱۳۴۶۰
علوم اجتماعی ورفتاری ۲۱۶۰۴ ۱۳۵۵۷
حقوق و قضاوت ۲۷۰۵۶ ۱۶۵۴۹
مدیریت بازرگانی و مدیریت اجرایی ۲۳۵۵۵ ۲۰۵۱۸
ریاضی،کامپیوتر ۲۵۲۷۳ ۱۳۰۶۷
مهندسی ۲۶۵۸۲ دلار ۱۵۸۷۰ دلار
معماری وتکنولوژی های مربوط به آن ، کشاورزی ، حفظمنابع طبیعی ۲۰۲۶۸دلار ۱۲۴۱۶ دلار
دندانپزشکی ۵۳۱۰۵ دلار ۲۰۵۶۵ دلار
پزشکی ۳۳۰۸۴ —-
داروسازی ۱۸۸۰۶ ۱۲۱۸۳
پرستاری ۱۸۸۰۶دلار ۱۲۱۸۳ دلار

حتما این را به خاطر داشته باشید که هزینه تحصیل با توجه به نوع دانشگاه انتخابی می تواند متغیر باشد .شما باید بودجه ی چیزهای دیگر مثل کتاب، هزینه های زندگی و مسکن را در نظر داشته باشید.

اقامت و مهاجرت به کانادا هم ملزم به این است که شما ثابت کنید پول کافی برای نیازهای مالی را قبل از اینکه بخواهید درس خواندن را شروع کنید دارید.برای همین مهم است که امور مالیاتان را سر و سامان بدهید و اگر امکان استفاده از بورسیه دارید از آن استفاده نمایید تا بتوانید مخارج تحصیلتان را بدهید .

مسکن

بیشتر دانشگاهها ،مکان خوابگاهی به دانشجویان برای اقامت می دهند ،برخی از آن ها به خصوص برای scholars from abroad..ولی پذیرش در مدرسه کانادایی به این معنانیست که شما می توانید جایی برای اقامت داشته باشید.دانشجویان میتوانند جداگانه برای خوابگاه و مسکن درخواست بدهند ، و هزینه ی آن هم با توجه به نوع دانشگاه مختلف است و بستگی به این دارد که اتاق شخصی بخواهید یا برنامه غذایی شما چی باشد.

برخی از دانشجویان بین المللی از آپارتمان استفاده میکنند که اجاره آپارتمان درکانادا بین ۵۰۰ تا ۱۵۰۰ دلار در ماه است . بسته به نوع شهر و نوع اقامتگاه .به عنوان یک موجر شما هزینه هایی دیگرهم در ماه دارید برای برق و تلفن واینترنت و تلویزیون و بیمه . برخی ازدانشجویان برای کم کردن هزینه یک خانه را مشترک با دیگران استفاده میکنند ، یا اتاقی را در یک خانه شخصی اجاره می کنند ، حتی گاهی اوقات براساس مقدار استفاده از آشپزخانه هم پول میدهند.

حمل و نقل

بسته به اینکه کجا زندگی میکنید میتوانید پیاده یا با دوچرخه به دانشکده بروید . خیلی ازدانشجویان به خصوص کسانی که در شهرهای بزرگ هستند ، از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده میکنند : اتوبوس ها ،مترو ها ، قطارهای مسافربری و کشتی. بین ۸۰تا ۱۱۰ دلار در ماه، اگرچه که به دانشجویان تخفیف هم داده می شود.

بیمه درمانی

تمام دانشجویانبین المللی درکانادا باید بیمه درمانی داشته باشند ،و پوشش بیمه ای از هر استان به استان دیگر مختلف است .آلبرتا، بریتیش کلمبیا ،مانیتوبا ،لابرادور ،ساسکاچوان دانشجویان بین المللی را زیر نظر بیمه ی استانی خودشان میبرند ، و تا زمان اقامت شما بیمه پوشش میدهد .

اگر چه دانشجویان بین المللی که تصمیم به تحصیل در برونسوئیک ، نوا اسکوتیا،انتاریا،جزیره پرینس ادوارد دارند باید برای بیمه درمانی خصوصی اقدام کنند .

و در آخر اینکه شما عزیزان جهت تدریس خصوصی زبان انگلیسی یا تدریس خصوصی زبان فرانسه جهت مهاجرت به کانادا می توانید با موسسه زبان آموزان پیشرو که یکی از قویترین موسسات در زمینه تدریس خصوصی زبان های خارجی می باشد در ارتباط باشید…

منبع

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفت =

تماس با کارشناس