به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
کلاس خصوصی زبان انگلیسی - یادگیری زبان - معلم خوب

یک معلم زبان خوب چه ویژگی هایی باید داشته باشد

شاید این سوال برای بسیاری از زبان آموزانی که مشکل یادگیری زبان دوم را دارند بسیار مسئله ساز باشد.اما با کمی تحلیل و بررسی درباره ویژگی های یک معلم خوب زبان می توان بهترین معلم را انتخاب کرده و در یادگیری زبان و همچنین موفقیت در آزمون های بین المللی زبان موفق شد.

بیایید بررسی کنیم که چرا ممکن است معلم ها با هم متفاوت باشند. خوب خیلی ساده است در پست های گذشته درباره مکتب های فکری در آموزش زبان برای شما نوشتیم. تفاوت معلم های زبان و نحوه دید آنها به آموزش زبان و همچنین انتخاب روش ها و متدهای تدریس آنها به مکاتب فکری در آموزش زبان بر می‌گردد. سوالی که شاید الان ذهنتان درگیر آن است ممکن است چنین باشد:

کدام روش یا مکتب فکری در آموزش زبان انگلیسی مناسب است؟

در پاسخ به این سوال باید عرض کنیم که سال هاست زبان شناسان و محققان آموزش زبان در تلاش هستند روش و متدی را پیدا کنند که همیشه جوابگوی تدریس زبان باشد. زبان‌شناسان به علت تحقیقات و پژوهش های متعددی که پیوسته در عرصه آموزش زبان انجام می دهند؛ نظریات متفاوتی ارائه می کنند. اما همیشه این نظریه ها توسط یکدیگر رد می شود و در نهایت آخرین حرفی که از طرف زبان شناسان در رابطه با یادگیری زبان گفته شده و توسط خیلی از صاحب نظران آموزش زبان پذیرفته شده است  این عبارت می باشد که”هیچ متدی در یادگیری زبان انگلیسی وجود ندارد”.

تحقیق و پژوهش زبان شناسان در پیدا کردن بهترین نظریه چه مزایایی دارد؟

همیشه تحقیق و پژوهش زبان‌شناسان جواب داده است. به کمک مطالعه زبان شناسان ما الان فهمیدیم که بسیاری از متدهای که در دهه های قبلی مورد استفاده معلمان زبان قرار می‌گرفته غیر اصولی و نتیجه منفی در آموزش زبان آموزان داشته است. در گذشته از روش Grammar Translation Method استفاده می شد که امروزه زبان شناسان و صاحب نظران آموزش زبان، این نظریه را قبول ندارند و معتقدند که این روش پایبند به هیچ مکتب فکری نیست. آن ها باور دارند با مکتب های فکری و متدهای جدید بیشترین میزان اثر بخشی در تدریس را می توان تجربه کرد.

روش تدریس Grammar Translation Method چیست؟ و چرا نباید از آن استفاده کرد؟

 از آنجایی که ممکن است شما از مکتب های فکری آموزش زبان اطلاع نداشته باشید؛ من خیلی ساده مثال هایی از این روش تدریس خدمتتان عرض می کنم که به راحتی این روش تدریس را بشناسید و بتوانید در انتخاب بهترین معلم زبان موفق باشید. گفته می شود که Grammar translation method پایه هیچ مکتب فکری نیست. به عبارت دیگر نه می توان گفت پیرو مکتب ساختار گرایی است و نه پیرو مکتب فکری شناخت گرایی؛ حتی می شود گفت که از اصول مکتب فکری سازنده گرایی هم استفاده نمی کند.

 بنابراین فعالان در عرصه آموزش زبان در دهه های اخیر تغییرات زیادی در نحوه آموزش زبان داده اند. برای اینکه این روش را بهتر بشناسیم برگردید به دوران مدارس خود خصوصا افرادی که دهه شصت و اوایل دهه هفتاد بودند معلمان زبان در مدارس از این شیوه برای تدریس استفاده می کردند.

در روش تدریس Grammar Translation Method به چه پارامترهای تمرکز می کنند؟

 مهمترین فاکتورهایی که در این روش تدریس بیشتر تمرکز می شود، حفظ و ازبر شدن لغات، قواعد زبان، ترجمه متن زبان خارجی به زبان فارسی و شاید بسیاری از موارد دیگر. معلمان در دهه های قبلی به روش تدریس Grammar Translation Method بیشتر اهمیت می دادند. معمولاً بعد از تدریس باید ارزیابی هم داشته باشیم که بدانیم زبان آموز تا چه اندازه زبان یاد گرفته است. از این رو زمانی که با این روش تدریس می شود معلم زبان خیلی ساده و بی دردسر می‌توانست از دانش آموزان یا زبان‌آموزان خود ارزیابی به عمل آورد.

تدریس انگلیسی بصورت خصوصی

چرا در گذشته معلم خصوصی زبان، آموزش مکالمه زبان و مهارت شنیداری را توجه نمی کرد؟

 از آنجایی که معلمان زبان انگلیسی در گذشته بیشتر به این سه فاکتور اهمیت می‌دادند بنابراین  مهارت مکالمه زبان انگلیسی و مهارت های شنیداری زبان را فراموش می کردند.

هدف از یادگیری زبان انگلیسی چیست؟

 این سوالی است که باید زبان‌آموز پاسخ دهد. چرا که هر فرد از یادگیری و شرکت در دوره های تدریس خصوصی زبان اهداف متنوعی را دنبال می‌کند. اما ناگفته پیداست که دو هدف عمده از یادگیری زبان انگلیسی تسلط به مکالمه زبان و همچنین متوجه شدن گفتمان‌هایی است که به زبان انگلیسی یا سایر زبان ها شنیده می شود.

 برای پیدا کردن بهترین معلم زبان چه باید کرد؟

با خواندن این مقاله شاید شما پی برده باشید که هدف همه زبان آموزان از یادگیری یک زبان غیر از زبان مادری چه باید باشد! پس شما باید هم در مکالمه زبان انگلیسی و همچنین در مهارت شنیداری زبان انگلیسی در سطحی باشید که بتوانید به نیازهای خود پاسخ دهید. از این رو هدف برای شما مشخص شده است شما به دنبال معلم یا تسهیل گری هستید که شما را در رسیدن به این دو هدف یاری کند. سوال ما در رابطه با نحوه پیدا کردن یک معلم خوب زبان است و به همین سبب می خواهیم دو روش پیدا کردن معلم زبان خصوصی را خدمتتان معرفی کنم.

۱-آموزشگاه های معتبر زبان انگلیسی

آموزشگاه های زبان انگلیسی با توجه به رقابتی که در این بخش وجود دارد، بیش از پیش روی داشتن معلم های زبان توانمند اهتمام می ورزند. بنابراین با مراجعه به یکی از مراکز آموزش زبان انگلیسی معتبر در ایران می توانید یک معلم زبان خصوصی خوب را پیدا کنید که شما را در رسیدن به چشم‌اندازی که برای خود تعریف کرده اید راهنمایی کند. موسسه آموزش زبان پیشرو یکی از این موسسه هایی است که کیفیت را سرلوحه خود قرار داده و با آزمون ها و مصاحبه هایی که برگزار می‌کند بهترین معلم زبان را جذب می کند.

۲-آشنایی با روش تدریس معلم زبان

روش دوم آشنایی به روش های تدریس و پیدا کردن بهترین معلم خصوصی زبان است. برای این کار شما باید شناختی از مباحث مربوط به روش تدریس خصوصی زبان داشته باشید. مطمئن باشید با یک جلسه شرکت در کلاس معلم خصوصی زبان، شما متوجه می شوید که تدریس معلم زبان درست یا نادرست است. اما اگر شناختی از روشهای تدریس ندارید. بهتر است که همان روش اول یعنی مراجعه به مراکز معتبر آموزش زبان را برگزینید.

امیدواریم با نوشتن این مقاله به سوالات شما عزیزان پاسخ داده باشیم، همیشه پیروز و سلامت باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 4 =

تماس با کارشناس