به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
تدریس انگلیسی بصورت خصوصی

۱۰ روش برتر تدریس انگلیسی بصورت خصوصی با نتایج بینظیر

ما در مجموعه زبان آموزان پیشرو مدت هاست که مشغول تدریس هستیم؛ و همکارانمان تجربه های خود را با مجموعه در میان می گذارند. بسیاری از این تجربه ها مربوط به روش تدریس و تئوری هاست، اما چیزی که اهمیت زیادی دارد روانشناسی یادگیری و خلاقیت معلم خصوصی در تدریس است. در ادامه به چندین نکته ی بسیار مهم اشاره می کنم؛ که شاید کمتر کسی به آن دقت کرده باشد. ما در این مقاله بیشتر، آموزش انگلیسی به کودکان را مد نظر قرار می دهیم.

فعالیت های آماده سازی

کودکان اگر حضور ذهنی نداشته باشند بنظرتون چگونه می توانند داستان، شعر و سایر متن ها را درک کنند؟ ما پیشنهاد می کنیم باید قبل از تدریس به کودکان باید از روش های خلاقانه برای آماده سازی ذهن آن ها تلاش کرد؛ تا آن ها را بصورت کامل آماده کرد و مهم تر از این فاکتور، باید احساس نیاز به یادگیری را به صورت خلاقانه در ناخوداگاه آنها زنده کرد. اما چاره چیست؟

روی سخنم با شما معلمان آموزش خصوصی زبان است؛ شما می توانید با فعالیت هایی مثل نقاشی، ترکیب موسیقی، یک پروژه فیلم، در نقش نمایشنامه یا مجسمه سازی، کودکان را جریان یادگیری قرار دهید، بنابرین این استراتژی کمک می کند بچه ها لغات، ایده ها و ادارک خود را به اشتراک بگذارند؛ این کار در یادگیری به آن ها هدف می دهد و یادگیری آن ها را معنی دار می کند.

شفاف سازی اهداف

ابتدای کار باید مشخص کنید که هدف از خواندن و نوشتن چیست؟ و چرا این کار را انجام می دهیم! معلم زبان باید هدف تکالیف مربوط به نگارش و خواندن را مشخص کند. خواه این نوشته مربوط به نگارش یک نامه برای سرپرست مدرسه باشد و چه یک متن ایمیل و چه یک مقاله برای نشریه مکتوب مدرسه، زبان آموزان ما باید بدانند که چرا نگارش برای آن ها مهم است.

انتشار حرفه ای

یکی از روش های موثر ارزش دادن به کار بچه ها که به آن ها انگیزه می دهد؛ برنامه ریزی برای انتشار محتوای تولیدی آن هاست. ما کار هایی که اخیر انجام دادیم برای مثال محتوای نوشته شده تک تک دانش آموزان را که در کلاس های خصوصی آموزش دیده بودند به صورت یک کتاب درآوردیم.

تمرکز بر استراتژی ها

آموزش مهارت خواندن آسان نیست. از وقتی که مهارت خواندن زبان آموز رشد می کند؛ باید برنامه ها و استراتژی های آموزش مناسب زبان آموزان باشد. ما در مجموعه آموزش زبان پیشرو برخی از مدل های آموزش خواندن را با اساتید به توافق رسیده ایم، معمولا در بحث روش تدریس زبان انگلیسی از نظریه های براون داگلاس و لارسن فریمن استفاده می کنیم. که تحقیقات وسیعی در زمینه آموزش زبان انجام داده اند. ولی در بحث آموزش سایر زبان ها، باز به صورت ویژه استاندارد هایی در نظر گرفته ایم.

برای نمونه در آموزش زبان سعی می کنیم، به دانش آموزان برخی از مهارت های مهم مثل اسکیم و اسکن کردن متن، برداشت مفهوم از متن، و ساخت تصویز ذهنی هنگاه مطالعه را در زبان آموزان رشد دهیم. ما در کلاس های خصوصی نحوه صحیح خواندن، سریع خواندن و روش درک حداکثری از متن انگلیسی را آموزش می دهیم؛ این روش ها کمک می کند متقاضیان شرکت در آزمون های آیلتس و تافل مهارت های لازم را کسب کنند.

تدرس خصوصی زبان انگلیسی

محیط آموزش

متاسفانه در سال های اخیر، شلوغی و بی نظمی به یک معضل آموزشی تبدیل شده است و زبان آموز در کلاس های عمومی آن تمرکزی که باید را ندارد؛ شرایط سنی کودکان و نوجوانان هم طوری است که به بازی گوشی و حواس پرتی زیاد گرایش دارند. اما اگر یک استاد زبان متخصص برای فرزند شما برنامه ریزی کند و متدولوژی مخصوص به او را اجرا کند نتیجه پر ثمری خواهید داشت. بنابرین تشکیل کلاس خصوصی یک محیط آرام و معنی دار ایجاد می کند. و دانش آموز می داند که برای یک هدف واحد یعنی یادگیری زبان در کلاس شرکت کند.

تلفظ و استرس واژه ها

زبان آموزان که در ایران انگلیسی را به عنوان زبان خارجی یاد می گیرند، بخش اعظم آموزش آن ها در مدارس صورت می گیرد. و چون معلم های مدارس دانش آموزان زیادی دارند؛ بنابرین وقت نمی کنند تلفط و نحوه صحیح استرس واژگان انگلیسی را مورد به مورد بررسی کنند، دانش آموزان از تلفظ صحیح واژه ها ناآگاه می مانند. و حتی در بسیاری از موارد واژه ها را با استرس متفاوتی تلفظ می کنند. اما اگر فرد زیر نظر معلم خصوصی زبان انگلیسی آموزش ببیند؛ معلم او را از اشتباهاتش آگاه می سازد و ساختار درست تلفظ واژگان از همان اول در ذهن زبان آموز شکل می گیرد.

اکسنت یا گویش در زبان ها

هر زبان یکتایی در دنیا مثل انگلیسی به سبب عوامل متفاوتی مثل جغرافیا، ملیت، فرهنگ و … مورد تغییر و دگرگونی می شود. زبان انگلیسی هم جزو زبان هایی است که گویش مختلفی دارد؛ اما بین گویش های زیاد دو اکسنت انگلیسی برتیش و انگلیسی آمریکایی عمدتا پر مخاطب ترین اکسنت های موجود هستند. متاسفانه و یا خوشبختانه در آموزش پرورش ایران گویش خاصی معیار انتخاب نشده است و معلمان زبان انگلیسی با توجه به علاقه و سلیقه خود واژگان را به دانش آموزان تلفظ می کنند. برخی از والدین به تلفظ صحیح واژگان اهمیت زیادی می دهند. و در جلسات تدریس درخواست می کنند که فرزندشان برای مثال با اکسنت برتیش انگلیسی را یاد بگیرد.

آموزش خصوصی زبان بهترین فرصت برای انتخاب و رشد اکسنت

در تدریس خصوصی معلم فرصت زیادی دارد تا زبان آموز را به یک اکسنت معین عادت دهد؛ چون معلم انگلیسی هر دو اکسنت را می شناسد و می تواند با معرفی و تدریس منابع مرتبط با اکسنت مطلوب و همچنین با بررسی و آموزش تلفظ مربوط به اکسنت مشخص شده اهداف آموزشی را جلو ببرد.

امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید؛ اگر شما یک معلم انگلیسی هستید لطفا تجربه های خود را را برای داشتن یک تدریس موفق با ما در میان بگذارید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

تماس با کارشناس