به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
مقایسه و تفاوت آزمون آیلتس و تافل

آزمون آیلتس با تافل چه شباهت و تفاوتی دارد

در این مقاله ما به تفاوت ها و شباهت های دو آزمون آیلتس و تافل می پردازیم؛ بعد از خواندن مقاله می توان فهمید که کدام یک برای شما مناسب است. ما برای نوشتن این مقاله با بسیاری از اساتید و زبان آموزان موسسه زبان آموزان پیشرو مشورت کرده ایم و نظرات آن ها را نیز در مقاله آورده ام.

آزمون تافل در مقابل آزمون آیلتس

آزمون تافل راحت است یا آزمون آیلتس!؟

آزمون تافل در مقابل آزمون آیلتس: در دسترس بودن

قبل از هر کاری باید تحقیق کنید و بدانید که دانشگاه ها اغب کدام آزمون را تایید می کنند؛ اگر می خواهید در دانشگاهی پذیرش شوید که آزمون IELTS را قبول می کند، تکلیف شما معلوم است و باید در آزمون آیلتس شرکت کنید.

باید بررسی کنید که در موقعیت جغرافیایی شما آیا آزمون آیلتس برگزار می شود؟ چرا که دور بودن محل آزمون خودش استرس زا است، از این رو پیشنهاد می کنیم در نزدیکی محل زندگی خود در آزمون شرکت کنید. قبل از ثبت نام در آزمون باید بدانید که چرا در این آزمون شرکت می کنید، اگر برای ثبت نام در دانشگاه است تفاوت های زیادی بین دو آزمون وجود دارد؛ اما اگر می خواهید به کشور دیگری بروید در آن صورت آزمون عمومی آیلتس پاسخگوی نیاز های شما خواهد بود.

آزمون تافل در مقابل آزمون آیلتس: شباهت ها

هر دو آزمون چهار مهارت خواندن، نوشتن، مکالمه و مهارت شنیداری را می سنجند. هر دو آزمون استانداردی هستند که در تمام نقاط دنیا نمرات آنها ثابت است و تفاوت چندانی بین هزینه آزمون وجود ندارد و معمولا بین ۱۵۰ دلار تا ۲۵۰ دلار متفاوت است.

این ها عمده شباهت های دو آزمون بودند؛ اکنون من به تفاوت های این دو آزمون می پردازم. در زیر بررسی می کنیم که چگونه چهار مهارت در دو آزمون متفاوت است.

تفاوت های دو آزمون IELTS و TOFEL: مکالمه

مهم ترین تفاوت این دو آزمون در این مهارت است؛ در آزمون آیلتس با یک شخص واقعی صحبت می کنید ولی در آزمون تافل شما با کامپیوتر صحبت می کنید و مهارت مکالمه شما ارزیابی می شود.

برخی مکالمه با کامپیوتر را عجیب می پندارند؛ در حالی که بعضی ها آن را ترجیح می دهند. در آزمون TOFEL شش سوال از شما می پرسند و ۲۰ دقیقه طول می کشد. دو سوالی که از شما می پرسند معمولا به خانواده و محل زندگی شما مربوط است، همچنین از شما می پرسند خلاصه یک متن یا گفتگو را بازگو کرده و نظرات خود را بگویید. سرانجام از شما می خواهند اطلاعات یک گفتگو را خلاصه کنید.

آزمون مکالمه IELTS از سه بخش تشکیل شده و ۱۵ دقیقه طول می کشد؛ مکالمه در این آزمون با یک فرد واقعی است و مکالمه واقعی تر به نظر می رسد. بخش اول مربوط به محل زندگی، شغل و تحصیلات شما است؛ در ادامه موضوعی را به شما می دهند و ۱ دقیقه فرصت دارید که خود را برای صحبت کردن ۱ تا ۲ دقیقه ای درباره آن موضوع آماده کنید. سرانجام از مکالمه بخش دومی که ارائه دادید سوالاتی از شما می پرسند.

بعضی از زبان آموزان از مصنوعی بودن آزمون تافل شکایت می کنند، در حالی که عده ای از زبان آموزان (معمولا خجالتی ها) این روش را می پسندند و صحبت کردن با کامپیوتر را به صحبت کردن با یک شخص ناآشنا ترجیح می دهند.

نکته دیگری که می خواهم اضافه کنم این است بعضی دانش آموزان اظهار می کنند که می شود از آزمون گیرنده واقعی در آیلتس خواست که سوال را تکرار کند ولی در تافل امکان آن نیست.

آزمون آیلتس با تافل چه تفاوتی دارد؟

تفاوت های دو آزمون IELTS و TOFEL: نگارش

اساسی ترین تفاوت در نگارش این دو آزمون در نحوه وارد کردن متن است، در تافل شما نگارش را تایپ می کنید ولی در آزمون آیلتس روی برگه امتحانی می نویسید.

من از تایپ کردن روی کامپیوتر متنفرم ولی برخی از زبان آموزانم که خط خوشی هم ندارند، این روش را ترجیح می دهند. به سرعت تایپ و تمیز بودن نگارش خود فکر کنید؛ اگر دست خط شما خوانا نباشد تصحیح کننده نمره ی کمی به شما می دهد.

هر دو آزمون دو سوال دارند ولی فرمت آن ها با هم کمی متفاوت است. برای نگارش در امتحان IELTS، ابتدا باید یک متن را بخوانید، بعد به مدت ۲ دقیقه به یک سخنرانی مرتبط با آن موضوع گوش دهید. سپس باید برای سوالی از آن موضوع پاسخ مختصری بنویسید. بعضی از زبان آموزان این روش را دوست دارند، زیرا برای نوشتن آن به دانش خود، نیاز نیست. دومی نوشتن یک انشا برای موضوعی خاص است و شبیه به مقاله های آکادامیک دانشگاهی است.

آزمون IELTS دو آزمون نگارش متفاوت دارد که یکی به نگارش علمی و دیگری نگارش عمومی مربوط است. اولی برای پذیرش در دانشگاه ها و دومی برای اهداف مهاجرتی مناسب است؛ آزمون دو بخش دارد که هر دو ۱ ساعت زمان می برد. در نگارش آکادمیک از شما می خواهند که در مورد چارت ها، نمودارها، نقشه ها و فرایند ها توضیح دهید، که به آن تسک ۱ می گویند. در بخش دوم از شما می خواهند درباره یک موضوع بنویسید. بسیاری از زبان آموزان معتقدند که نگارش IELTS همیشه از الگو های مشابه ی استفاده می کند و آمادگی برای نگارش آیلتس به مراتب راحت تر است.

تفاوت های دو آزمون IELTS و TOFEL: مهارت شنیداری

تفاوت اساسی در آزمون مهارت شنیداری آیلتس و تافل در تعداد سوالات، اندازه متن و نوع گویش است. آزمون مهارت شنیداری در تافل ۶۰ دقیقه و در آزمون آیلتس ۳۰ دقیقه است. بیشتر زبان آموزان من به فایل های صوتی بیش از چند دقیقه گوش نداده اند و فکر می کنند زمان آزمون تافل طولانی است، بنابراین تمرکز خود را از دست می دهند و جواب ها را گم می کنند. آزمون تافل در این مرحله کلا آکادمیک است، اما آزمون آیلتس بخشی آکادمیک و بخشی اجتماعی دارد. آزمون تافل چند گزینه ای است، اگر این نوع آزمون را دوست دارید در آزمون تافل شرکت کنید؛ در حالی که آزمون آیلتس چند نوع سوال مانند، پر کردنی، جورکردنی، صحیح وغلط و … دارد.

در آزمون IELTS ممکن است گویش های مختلفی از کشور هایی مثل ایرلند، ویلز، اسکاتلند، کانادا، آمریکا و استرالیا را بشنوید، ولی در آزمون تافل فقط انگلیسی استاندارد آمریکایی رایج است. برخی از زبان آموزان می گویند که گویش انگلیسی آمریکایی استاندارد راحت است و در آزمون مشکلی پیش نمی آورد ولی توجه کنید که گویش های آزمون آیلتس نیز سخت نخواهد بود.

تفاوت های دو آزمون IELTS و TOFEL: خواندن

تفاوت عمده در این مهارت، نوع سوالات و متن است. آزمون تافل فقط چند گزینه ای است در حالی که آزمون آیلتس تنوع گسترده ای برای سوالات دارد. اگر از افرادی هستید که سوالات چند گزینه را دوست دارید در آزمون تافل شرکت کنید و اگر فکر می کنید از مدل های گوناگون سوال نمره نهایی خوبی می گیرید، در آزمون آیلتس شرکت کنید. آزمون تافل فقط آکادمیک است، اما در آزمون آیلتس شما هم می توانید برگه آکادمیک انتخاب کنید و هم می توانید برگه غیر آکادمیک برگزینید.

عده ای از زبان آموزان می گویند مقاله های تافل طولانی هستند و خواندن و جواب دادن به آن به تمرکز و طاقت زیادی نیاز دارد و بعضی ها نیز از نوع سوالات و چهار گزینه ای بودن آن گله مند هستند و معتقدند تکرار این نوع سوالات خسته کننده است.

امیدواریم از خواندن این مقاله توانسته باشید به بسیاری از سوالات خود درباره تفاوت ها و شباهت های دو آزمون IELTS و TOFEl پاسخ داده باشید. اگر باز هم در انتخاب بین این دو آزمون مردد بودید، نگران نباشید؛ هفته آینده آزمونی برایتان تدارک می بینم که با پاسخ به آن ها آزمون مورد علاقه خود را پیدا می کنید؛ بنابراین همراه باشید.

در آخر اینکه امیدواریم این مقاله از مرکز تدریس خصوصی زبان های خارجی زبان آموزان پیشرو برای شما مفید بوده باشد.همچنین شما عزیزان می توانید جهت شرکت در کلاس های تدریس خصوصی آیلتس و تدریس خصوصی تافل ما،با ما تماس حاصل فرمایید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × چهار =

تماس با کارشناس