به وبسایت موسسه زبان آموزان پیشرو خوش آمدید
آموزش خصوصی، حضوری و آنلاین
دوره آماده سازی برای آزمون آیلتس

اطلاعات مورد نیاز داوطلبان آزمون آیلتس

همه ی ما می دانیم که برای اینکه بتوان در پایان انجام یک کار، نتیجه ی مورد انتظار و قابل قبولی را به دست آورد، باید از اطلاعات کافی برای انجام آن کار برخوردار بود. از آنجایی که یکی از اصول مطالعه برنامه ریزی دقیق می باشد؛ کسانی که می خواهند برای دستیابی به مدرک آیلتس زبان انگلیسی را مطالعه نمایند، باید به میزان کافی در مورد این آزمون، نحوه ی شرکت در آن، منابع مفید و همچنین بخش های مختلف این امتحان آگاهی داشته باشند. آزمون IELTS یک سیستم ارزشیابی معتبر در سراسر دنیا می باشد که میزان توانایی افراد در به کارگیری زبان انگلیسی را ارزیابی خواهد کرد. این مدرک در تمام نقاط جهان مورد تایید بسیاری از دانشگاه ها، نهادهای دولتی و خصوصی، موسسات و … می باشد؛ بنابراین واقعا ارزشش را دارد که تلاش کنید و برای مطالعه ی زبان انگلیسی وقت بگذارید تا بتوانید در آزمون آیلتس نمرات بالا را به دست آورید.

در این مطلب به عنوان یکی از سری مقالات سایت موسسه زبان آموزان پیشرو اطلاعاتی در این خصوص ارائه شده است. لازم به ذکر است که این موسسه که به عنوان یکی از مراکز فعال و معتبر که به صورت حرفه ای در زمینه ی تدریس خصوصی زبان برای آزمون آیلتس فعالیت دارد، آماده ی ارائه کلیه خدمات آموزشی به متقاضیان خواهد بود. در هر زمان که بخواهید می توانید با برقراری تماس تلفنی و یا مراجعه ی حضوری در مورد دوره های آموزشی کسب آمادگی برای شرکت در آزمون IELTS از اطلاعات لازم برخوردار شوید. رمز موفقیت زبان آموزان ما برنامه ریزی دقیق، آگاهی کافی و تلاش مستمر می باشد.

چگونه برای آیلتس مطالعه کنیم؟

برای فراگیری زبان انگلیسی به جهت شرکت در آزمون های رسمی، همانطور که گفتیم باید مطابق با یک برنامه ریزی دقیق و اصولی پیش بروید و موسسات آموزشی معمولا چنین امکانی را در اختیار شما قرار می دهند تا با استفاده از آن پس از سپری شدن مدت زمان لازم بتوانید به مهارت مناسب برای شرکت در امتحان آیلتس یا تافل دست پیدا کنید. معمولا بهترین روش پیش روی فرد علاقمند گزینه زیر می باشدد:

–         استفاده از جلسات تدریس خصوصی زبان انگلیسی

به عنوان یک آموزشگاه معتبر زبان باید بگوییم که بهترین روش تدریس،تدریس خصوصی می باشد. هر روش دارای ویژگی ها و شرایط مخصوص به خود می باشد و شما باید بتوانید پس از تحقیق و بررسی و افزایش آگاهی خود و حتی مشورت با اساتید و افراد مطلع در این زمینه، روشی را که با نحوه ی یادگیری، علایق و شرایط روزمره ی شما هماهنگ تر است، شناسایی نمایید.که باز هم ما تدریس خصوصی زبان رو به شما پیشنهاد می کنیم.

در انتخاب شیوه ی مطالعه ی خود برای شرکت در ازمون آیلتس حتما به این موضوع دقت داشته باشید که زمان را در نظر بگیرید؛ برای مثال اگر طبق برنامه ریزی ای که برای آینده ی خود دارید، مهاجرت، ادامه تحصیل در خارج کشور، مسافرت های کاری و …. مدتی را مد نظر قرار داده اید تا بتوانید در این مدت به یادگیری زبان انگلیسی بپردازید؛ سعی کنید تخمین بزنید که آیا میزان تسلطی که از خود انتظار دارید در این مدت فراهم می گردد یا خیر؟ معمولا در چنین شرایطی بسیاری از افراد روش تدریس خصوصی آیلتس را ترجیح می دهند؛ زیرا بسیار متمرکز تر روش استفاده از کلاس های عمومی است، به دلیل اینکه به میزان زیادی در وقت شما صرفه جویی خواهد شد و کلاس ها را می توان در منزل یا محل کارتان برگزار نمود.

تدریس خصوصی آیلتس

بخش های مختلف آزمون آیلتس چیست؟

*بخش مکالمه ( Speaking )

مدت زمان : ۱۱ تا ۱۴ دقیقه

در این مرحله از آزمون IELTS سوالاتی در مورد موضوعاتی مثل محل ‌زندگی‌، وضعیت خانوادگی، شغلی و علایق فردی از شما پرسیده می شود و پس از اینکه جواب دادید، یک موضوع اعلام خواهد شد و مدت دو دقیقه زمان دارید تا در مورد این موضوع صحبت کنید و نظرتان را بگویید. سپس سوالاتی در همین مورد از شما می پرسند و در نهایت فرد مصاحبه کننده در مورد همین موضوع با شما صحبت خواهد کرد. لازم به ذکر است که در ازمون آیلتس هر بخش دارای نمره ای بین ۰ تا ۹ بوده و در نهایت میانگین نمرات تمام بخش ها، نمره ای را که در ازمون کسب می نمایید مشخص خواهد کرد.

*بخش شنیداری ( Listening )

مدت زمان: حدودا ۳۰ دقیقه

در ابتدا سوالات در اختیارتان قرار داده می شود و می توانید نگاهی به آنها بیندازید. سپس جملات و مکالمه های مربوط به این بخش با لهجه های مختلف، یک بار پخش می گردد (مربوط به موضوعات اجتماعی، تحصیلی و … ) و شما باید بر اساس آن چه شنیده اید، به چهل ‌سوال مطرح شده در این بخش از آزمون IELTS پاسخ دهید.

*بخش خواندن ( Reading )

مدت زمان : ۶۰ دقیقه

تعداد سوالات : ۴۰ سوال

این بخش در آزمون آیلتس جنرال سخت تر و پیچیده تر از آکادمیک است؛ زیرا علاوه بر استفاده از متون گزینش شده از مجله‌ها، جزوات، کتاب‌ها، و روزنامه‌ها با محوریت اجتماعی، از متن‌ های طولانی تر و تخصصی تر با تعداد واژگان سخت تر وپیچیده تری استفاده خواهد شد؛ برای مثال نثر‌های بلند.

*بخش نوشتاری ( Writing )

مدت زمان: یک ساعت

در این مرحله به شما دو موضوع متفاوت داده می شود، تا تحلیل و برداشت یا عقیده و نظر خودتان را در مورد آن در قالب متونی تا حدود ۲۵۰ کلمه بنویسید. در آزمون آیلتس جنرال از شما خواسته می شود تا نامه‌ای به مخاطبی فرضی نوشته و در نامه‌ مسئله‌ای را توضیح دهید؛ بنابراین تا حدودی می توان گفت که این بخش نیز نسبت به آزمون IELTS آکادمیک سخت تر خواهد بود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۱ میانگین: ۵]

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

تماس با کارشناس